body
2009-10-12
 22:34:38

Godnatt <3


Och så var en till dag som bort blåst. Antalet unika står stadigt kvar, och söta kommentarer strömmar in. Tack <3
Som jag alltid säger: Är det något speciellt du vill att jag ska skriva om är det bara att lämna en kommentar eller skicka ett mejl till: [email protected]. Och så klart: Glöm inte bloglovin ^^


Idag har jag tänkt på ordet Ärlighet och vad det betyder. Det känns som det här med ärlighet och vikten av det helt försvunnit. "En lite vit lögn gör inget" men lägger man ihop alla de små lögnerna är det helt plötsligt en stor jävla hög av det.
Och hur gör vi när vi är fast i det? Oftast fortsätter vi ljuga, vi ljuger så alla små lögner stannar dolda.
Den vanligaste lögnen man drar till med är riktade mot vänner. Den lögnen vi alla använt oss av någon gång, fast den tar till sig olika skepnader. Just det, jag snackar om "jag vet att vi hade planerat ikväll.. men jag är helt slut" (jag vet att vi hade planerat ikväll.. men jag träffar hellre någon annan").
Och visst detta kan ibland vara bra, så man kan skydda andra. Men till vilken gräns? Hur långt kan vi gå? Och hur ofta kan vi använda den till olika folk innan dom snappar upp dina små trix? För i slut ändan kommer ju den du en gång kört "jag vet att vi hade planerat ikväll.. men jag är helt slut"-lögnen för vara den du hellre vill vara med.
Hur tycker du man ska göra när man är mitt uppe i en lögnhärva? Tycker du det är okej att slänga fram små vita lögner ibland? Hur skulle du reagera när du får reda på att en vän bara använt "jag vet att vi hade planerat ikväll.. men jag är helt slut"-lögnen för att få slippa vara med dig? Skulle du säga ifrån? Lämna din kommentar. (:


Godnatt på er, och vi hörs imorgon
//Sara






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: