body
2009-10-21
 00:17:14

Godnatt <3


Jag måste ju ha världens gulligaste läsare! Tack för alla söta kommentarer! Har haft en väldigt jobbig tid på senaste tiden. Psyket har inte vart det bästa, och jag har inte vart på mitt gladaste humör. Men alla snälla grejer jag fått höra har gjort mig en aning mer happy.



Idag har jag tänkt på det här med fördomar. Ja det är ett stort ämnen, men jag har funderat på just det med vad som räknas feminint och muskulint när det gäller kläder och färger på kläder.
Det var en som sa till mig att det var gay när en kille hade på sig rosa kläder. Men va fa-an!! Och alla killar som har rosa på sig är feminina. Wtf? Tycker man det, och är anledningen att man som kille inte skulle våga ha rosa på sig var att dom inte ville se kvinliga ut... ja, då är man inte säker på sin sexuallitet/manlighet. Så enligt mig är det riktigt manligt att ha rosa på sig. Haha ja om det inte är så att snubben i fråga faktiskt är gay och utstrålar det.
Längre in i konversationen tar jag upp det här med den "lesbiska sterotypen". Om en tjej går klädd så, skulle då din första tanke vara: Hon är lesbisk.
Och vad får jag för svar?: Nej!
På vägen hem snurrade jag vidare på dessa tankar. Och kom fram till det att fördomar mot killar är mycket starkare. Varför? Ja, varför.. det är ju p.g.a. vad vi i sammhället anser som mest acceptabelt när det gäller homosexuella. Det är mer okej att vara lesbisk än bög. Varför, varför, varför? Det är ju precis samma sak, enda skillnaden är ju några bröst. Och vad dom har mellan benen. Men män måste enligt sammhället vara manliga och där av ej klä sig i rosa.

Vad tycker dom om det här? Lämna en kommentar (:









KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: