body
2009-10-25
 13:10:47

Hur jag fixar mitt rockiga hår


Igår fick jag en förfrågan av en läsare om att jag skulle förklara hur jag fixade mitt hår nu när jag ska ha hår special.
Just nu har jag ju ingen riktig kamera. Men jag får en om några veckor, och då blir det en video blogg! (:
Så länge tänkte jag förklara så gott jag kan med ord.
När folk ser mitt hår tror dom jag håller på länge varje dag, men så är det inte alls. Visst, övning ger färdighet. Och nu går det mycket fortare än i början. Men det har aldrig tagit mer än en kvart.
Så hur gör jag? Jo... :

1. Du börjar med att tupera, tupera, tupera. Det jag alltid gör först är att tupera längst in vi rötterna med en kam, jag gör det då slinga för slinga. Och sprejar slinga för slinga. Felet många gör är att dom liksom inte släpper kamen när dom ska dra upp den igen. Gör du inte det så borstar du ju ut det du precis tuperat. 

2. När det är klart tar jag fram en vanlig borste och tuperar hela håret. Tupera hela håret. Bry dig inte om det ser konstigt ut (vilket det antagligen kommer göra), det fixar vi ändå till sen. När du är klar med detta kommer du se ut som ett lejon ur djungelboken. Glöm inte att hela tiden vara framme med hårsprayen och spraya.

3. Det är nu det jobbiga börjar. Du ska få allt att se snyggt och jämnt ut. Jag brukar då använda kamen igen och släta ut det översta håret. Eftersom det är underhåret som får det stort. Så du ska inte alls borsta igenom allt. Det leder bara till att håret blir platt igen, och det kommer bli mycket svårare att få till det igen. Spraya sedan hela håret igen. Spraya då med sprayen 30 cm från håret så det inte blir några "spray klumpar". Jag avslutar alltid med glans spray. Då det för det första håller håret snyggt och dessutom hjälper sprayen att fixera håret.


Ja det var allt. Jag kör just nu på Proffs när det gäller både hårspray och glansspray. Jag kommer dock byta hårspray nu under lovet då mitt hår vant sig för mycket med proffs.


Så här ska i alla fall resultatet se ut:







Anonym

Tack! Älskar att du lyssnar på oss läsare så bra! :D

Fan va kul med en video blogg! Det kommer bli jätte kul att få höra din röst ^^ Ser fram imot det och hår specialen som kommer snart!


Gina S.

Jag undrar om det skulle kunna gå med mitt hår också? Mitt hår är inte klippt på det viset, utan mest naturligt lockigt, förutom snedluggen då xD men jag ska lägga upp en bild på mig och så kan du säga vad du tycker, om det går att få en sådan frilla med mitt hår eller inte. Jag är inte så bra med det där med hårfrillor. :)



PUBLICERAT: 2009-10-25, 21:26:22 | URL: http://flumlandet.webs.com
C

tack, grymt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: