body
2010-10-04
 22:08:48

Mossgröna jackor.





Hittills har jag ju tagit upp två av höstens jacktrender och tänkte nu skriva om en tredje: Den mossgröna jackan.
Vi har länge kunnat förutspå denna färgtrend... bland annat för att den känns rätt så självklar, men såklart även eftersom vi kunnat se den i ett flertal höstkollektioner. 
Det posetiva med de olika färgtrenderna är att du kan hitta trendiga jackor i alla möjliga modeler. För ska man vara ärlig så passar inte alla i fårskinnsjackan eller capen. Och då kan det ju vara super bra att hitta en trendfärg man gillar för att sedan köpa en jackmodel man gillar i den färgen.

Två andra trendfärger i höst är: midnattsblått och grått.



Även moderedaktionen på Damernas Värld uppmärksammar den mossgröna färg trenden. Här är deras 9 favoriter.





1. Mossgrön kappa
från J. Crew/Net-a-porter.com, 4300 kr.
2. Mossgrön jacka från H&M/Hm.com, 599 kr.
3. Grön kappa från Alexander Wang/Mytheresa.com, 7500 kr.
4. Mossgrön jacka från Topshop/Topshop.com, 900 kr.
5. Grön duffel från Miu Miu/Mytheresa.com, 14 000 kr.
6. Mossgrön fårskinnsjacka från BikBok, 599 kr.
7. Mossgrön kappa från BikBok, 799 kr.
8. Mossgrön kappa från Burberry Prorsum/Mytheresa.com, 12 000 kr.
9. Mossgrön kappa från Topshop/Topshop.com, 1560 kr.



Ingrid

håller med!! älskar den färgen och mina ögon har typ samma färg så de lyser upp lite extra om jag bär mossgrönt :)



Jag vill önska dig en riktigt underbar dag!



Kram Ingrid, http://ingridsinspiration.blogg.se



PUBLICERAT: 2010-10-05, 08:46:47 | URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/
bea

Jätte snyggt! :D



PUBLICERAT: 2010-10-05, 12:05:26 | URL: http://skuggbarn.blogg.se/
Patricia

Jag har redan köpt min mossgröna jacka ^^



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: