body
2010-09-16
 18:44:26

Hårvård.

Okej, jag får massa frågor om mitt hår. Folk undrar hur jag kan tuppera och spraya det så mycket som jag gör utan att helt tappa det. Så jag tänkte dela med mig av lita hårvårds tips. Och även lägga upp bilder på de produkter jag använder för att hålla mitt hår friskt.


Ja för det första är ju det här med hur ofta man ska tvätta håret. Jag försöker att tvätta mitt hår högst varannan dag. Vilket säkert låter som för sällan i mångas huvuden. Men det är faktiskt så att man inte ska tvätta det varje dag. Då det sliter på håret. Det betyder inte att du inte kan duscha varje dag. Köp en badmössa, and you're good to go.
Detta gäller även dig som använder hårspray. Jag gissar att du väldigt ofta får höra att det är dåligt att sova med hårspray. Men tänk efter... du behöver mycket mindre hårspray när ditt hår inte är helt nytvättat. Så tvättar du håret varje dag måste du spraya håret massa varje dag.
Detsamma gäller tuppering. När ditt hår inte är helt nytvättat behöver du inte tuppera det lika mycket.
Du minskar även användningen av värmevärktyg som plattänger och hårfönar när du inte tvättar det varje dag.
Och som jag sa tidigare så sliter du på håret när du tvättar det för ofta. Lägger du ihop allt det så kan du enkelt räkna ut att du tjänar på minskad hårtvätt. (Glöm dock inte att bortsa ut håret innan du går och lägger dig på kvällen.)


Att använda balsam och hårinpakningar kan aldrig överskattas. Jag brukar använda hårinpackning en gång i veckan.
Balsam använder jag vid varje dusch. Felet många gör gällandes balsam är att de använder det som om det vore shampoo. Med det menar jag att de masserar in det för att sedan direkt skölja ut det. Frisörers och mitt tips är att du åtminstione låter det sitta i 5 minuter.
Applicera alltid balsamet det sista du gör när du duschar. Skölj ut och avsluta alltid med en kalldusch vilket ger håret en extra lyster.


Avslutar gör jag alltid med någon leave-in produkt. Just nu kör jag på en som heter "It's a 10" som jag köpt i U.S.A. Jag gissar på att du kan hitta den på nätet. Hittar du den tycker jag absolut att du ska köpa den. Då den gör under för ditt hår.
Men om du inte känner för att köpa via internet, utan hellre vill ha en bra produkt du kan hitta i de flesta svenska affärerna ska du satsa på produkten "Smooth 'n' Chic Lotion" från Got2Be. 






Super shampoo och balsam som verkligen räddade mitt hår. Det gick från slitet och frizzigt till mjukt och glansigt.







Detta är hårinpackningen från samma serie som shampoo och balsamet. Du kan antingen ha i det i 5 min, vilket då är för dig som endast har lätta slitningar. 
För dig som har riktigt slitet hår är rekomendationen att du ska låta det verka i minst 15 min. (Släng på en ansiktsmask samtididigt. På det sättet sparar du den tid som du ofta skyller på att du inte har när du bara gör en av dessa behandlingar i veckan)






Jag har inte lagt upp några nya bilder på ett tag. Men jag är blond igen (jag är påväg mot vitt hår). Så jag använder även silvershampoo vid varje dusch. Shampoot är inhandlat i U.S.A. Och blev snabbt mitt nya favorit silver shampoo.







Ja, bilden förklarar ju sig själv. Det jag kan säga är att det verkligen funkar. Mitt hår blev 1000 gånger snyggare. 




Ja det var det. Jag hoppas du lärt dig något nytt. Om du har något tips att dela med dig av, så lämna gärna en kommentar.
Jag avslutar allt och säger hejdå med ett bonus tips. 
Detta är ett gammalt husmanstips och du använder dig av något nästan alla har hemma. Det enda du behöver göra är att applicera olivolja eller rapsolja i jämnt i ditt hår. För att inte kladda ner möbler slår du in hela håret i plastfolije så som om du skulle göra en hemmagjord badmössa. Låt verka så länge som möjligt och skölj sedan ur. Tvätta ur håret ordentligt och behandla med balsam och eventuellt hårinpackning. 
Detta kommer garanterat göra ditt hår silkes lent och glansigt.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: