body
2010-09-26
 18:01:15

Hudvård.


För några dagar sen skrev jag om vilka produkter jag använde i mitt hår. Idag tänkte jag tipsa om de hudprodukter jag använder för att hålla mitt ansikte återfuktat och rent.

Jag är den tjejen som ALLTID önskar mig hudprodukter i julklapp/födelsedagspresent. Så jag har provat på alla möjliga produkter och märken. Men inte förens förra året hittade jag de där produkterna som var perfekta för mig.

Som ni vet har vi alla olika sorters hudtyper, hur huden är uppbyggd beror på gener, omgivning, väder, o.s.v. Så ingens hud är den andra helt lik. Men för att göra det lite lättare för oss kosumenter när vi letar efter hudprodukter så har de olika hudtyperna delats in i 4 grupper: "Normal", "Blandhy", "Fet hy" och "Torr hy".
Min hud räknas som blandhy... lite åt det feta hållet.
Vilket är väldigt vanligt bland tonåringar.
Därför har jag köpt hudprodukter som passar just  blandhy. Varje morgon och kväll tvättar jag ansiktet, använder ansiktsvatten och hudkräm (nattkräm eller dagkräm beroende på vilken tid det är på dygnet).
Sen så använder jag ansiktsmask en gång i veckan och scrubar även ansiktet någon/några gånger i veckan.





Vichy Normaderm cleanser - Detta är alltid steg ett, både morgon och kväll. Den här ansiktstvätten passar verkligen min hud utmärkt. Den lämnar huden mjuk, motverkar fet hud och tar bort orenheter.
Ett litet tips: (Detta gäller vad du än använder för ansiktstvätt.) Applicera produkten med fingrarna och massera in produkten med cirkel rörelser. Detta sätter igång och skyndar på hudencellsförnyelsen vilket gör att din hud ser mycket fräschare ut.



Vichy Normaderm dagkräm - Jag älskar denna produkt! Den gör din hud matt och mjuk på samma gång. Ett reultat jag aldrig fått av liknande produkter! Den känns väldigt lyxig, vilket jag tycker vi alla behöver! Specielt nu i höst när vädret är riktigt tråkigt.





Vichy Normaderm nattkräm - Ska jag vara ärlig så var jag faktiskt lite tveksam när det gällde nattkrämen i början. Jag tyckte det var en konstig konsisten på den och jag fick för mig att krämen bara gjorde min hud fetare. Den slutsatsen drog jag efter att bara använt den i två dagar.
Men när jag glömde min dagkräm hos mamma, och därför använde nattkrämen både morgon och kväll, ändrade jag snabbt min åsikt. Konsistensen som känns lite kornig älskar jag idag, och de underverk krämen gjort för min hud är tydliga.
Ett litet tips: Numera förstår jag verkligen varför alla tjatar på om att man ska pröva en produkt i minst två veckor innan man bestämmer sig för om den funkar eller inte. Visst, ibland så kan man inom loppet av några dagar förstå att en produkt kan vara skadlig för huden.
Men man ska inte förvänta sig underverk efter en eller två dagar.





Neutrogena visibly clear scrub - Någon gång i veckan scrubar jag ansiktet för att få bort döda hudceller. Enligt mig är detta den bästa ansiktsscruben då den är skonsam samtidigt som den motverkar finnar och oren hud. Förutom att produkten verkligen funkar så går den att köpa till ett billigt pris!
Ett litet tips: Applicera scruben framför spegeln så du ser att du scrubar hela ansiktet. Ta tid på dig så att du får bort alla döda hudceller. Var noga med att vara lätt på handen när du masserar in produkten och se till att inte scruba de känsliga områdena runt ögonen.
- Pröva även ansiktsmasken av samma märke. Den räcker länge, är billig och funkar jätte bra!






Anisktsmask från Yves Rocher - Detta är två super bra ansiktsmasker. Den första är med citronskal i och den motverkar finnar och orenhud. Citronskalet får huden att dofta jätte fräsch och lämnar huden väldigt mjuk.
Den andra ansiktsmasken återfuktar din hud och lämnar din hud väldigt slät. Den doftar sött och känns väldigt lyxig. Men om du har fet hud precis som jag ska du snåla med denna produkt... använder du den för ofta kommer du få finnar!



Aco acnelösning - Hur ordentlig du än är med rengöring av ansiktet så kommer du till slut få finnar. Då är denna produkt räddningen. Applicera den direkt på finnen några gånger under dagen så kommer du snabbt se resultat. Flaskan är stor och acnelösningen har samma konsistens som vatten, vilket gör att den räcker länge.
Ett litet tips: Jag tänkte dela med mig av ett superbra husmorstips som jag använt mig av i flera år. Nu innan studiebidraget kommer är nog alla rätt så panka, men det betyder inte att finnarna håller sig borta. 
Därför så blir du nog glad när jag informerar dig om att tandkräm är en super bra finneliminerare. Du stycker bara på ett tunnt lager av den tandkräm du har i badrumsskåpet och låter det sedan torka ut din finne... smart va?



Har du något bra hud tips? Vad använder du för hudprodukter?





Lena^^

jag använder samma acne medel! :D (Gud va fashinerande ja vet xD)

det enda dåliga med det är att när man ska andas och man satt på det på ansiktet så stinker det som f*n!! haha x)


Lea

Tack för tipsen!

Är nämligen ute efter nya hudprodukter så ska helt klart ta en närmare titt på dessa :)



PUBLICERAT: 2010-09-26, 19:11:11 | URL: http://angryface.blogg.se/
Anonym

Va kul att du vill vara med i dagens blogg =) Jag skirver vem vinnaren av dagens blogg blir imorgon kolla in då =) om du inte vann så får du en ny chans imon =) Hoppas att du haft en bra helg kram!



PUBLICERAT: 2010-09-26, 20:58:30 | URL: http://marcuswoxter.blogg.se/
sabina

Tack :) Håller med hon är söt hihi ;) allt bra ? fin blogg föresten :) // Kram <3



PUBLICERAT: 2010-09-26, 21:53:56 | URL: http://kailens.blogg.se/
GUEVACCI

Ny dagens blogg på min blogg, anmäl dig gärna om du vill vara med igen ^^ Ha en bra dag!



PUBLICERAT: 2010-09-27, 09:33:26 | URL: http://guevacci.blogg.se/
Lea

SV: Tack då ska jag kika på apoteket då!

Jag fick min morgonrock i julklapp men tror att den kan vara från H&M :P



PUBLICERAT: 2010-09-27, 09:46:11 | URL: http://angryface.blogg.se/
Terese

Visst det kan vi göra, säg till när du följer mig, så följer jag dig!



PUBLICERAT: 2010-09-27, 09:50:50 | URL: http://teresebrodin.com
Terese

Nu följer jag dig med



PUBLICERAT: 2010-09-27, 10:47:17 | URL: http://teresebrodin.com
Stina

Haha.. min begåvning =)

Du verkar ha en massa begåvning du med om man läser din blogg =)





PUBLICERAT: 2010-09-27, 11:04:55 | URL: http://seyla.blogg.se/
Marte

sv: takk :D



PUBLICERAT: 2010-09-27, 12:39:47 | URL: http://martehessen.blogg.no
Changesz

Cool blogg!! Bra tips om dina produkter, tack :))



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: