body
2010-09-28
 20:01:59

Att "passa in".


Idag har jag funderat på det här med att "passa in".
Folk brukar fråga mig vad jag tycker om s.k "fjortisar" och "mainstreamare", ihopp om att jag ska börja driva med stereotyper. Att jag ska börja skämta om idomin och gråa H&m tröjor.
Vilket helt ärligt bara gör mig så jävla pissed off. För min åsikt om andras kläder eller smink är helt obetydlig!

Under år försökte jag "passa in". Jag försökte klä mig som alla andra, sminka mig som tjejerna jag umgicks med, och lyssna på den musiken mina kompisar tyckte var bra.
Men det jag lärde mig efter år med dålig självkänsla. Och det jag lärde mig efter att i år förskt vara någon annan, var att i slutet är det bara min åsikt om mig själv som betyder något.
Och ja, jag vet att det låter väldigt corny... men det är sant.
I slut ändan är det inte dina kläder, dina pengar eller dina saker som betyder något.
I slut ändan gör det inte heller någon skillnad hur många eller vilka vänner du har. Det gör ingen skillnad om du hänger i de "rätta" kretserna eller kommer in på alla "coola" ställen.
I slut ändan är det bara du som betyder något.

Din självkänsla kommer inte bli högre bara för att du alltid säger de rätta sakerna. Och ditt självförtroende kommer inte bli högre bara för att du äger massa dyra grejer och kläder.
Det som dock kommer höja både din självkänsla och ditt självförtroende är att du på kvällen kan gå och lägga dig och vara nöjd med det du åstakommit. Och att du på morgonen kan gå fram till spegeln och se dig själv, istället för en kopia av dina vänner.

Du är underbar som du är. <3


Jessica

Det är så sant! <3



Kolla mitt meddelande på bdb! ^^


jordan

sjukt fin design du har , haft en skön dag ?



PUBLICERAT: 2010-09-29, 10:21:25 | URL: http://midgeet.blogg.se/
Anonym

Hej vinnaren av dagens blogg är nu utsed kolla in om det va du som vann :D Om du inte vann så får du en ny chans redan nu=)



PUBLICERAT: 2010-09-29, 16:05:13 | URL: http://marcuswoxter.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: